Leerlingen Vechtdal College op ontdekkingstocht bij Ten Kate Motoren: Een blik achter de schermen van de motorbranche!

Onlangs hebben de leerlingen van de afdeling Mobiliteit en Transport van het Vechtdal College in Hardenberg een inspirerend bedrijfsbezoek gebracht aan Ten Kate Motoren in Nieuwleusen. Dit bezoek bood de studenten een unieke kans om de theorie uit de klas in de praktijk te zien en te leren van professionals in de motorbranche.

Ten Kate Motoren, gevestigd aan de Rollecate 55 in Nieuwleusen, is een toonaangevend bedrijf met meer dan 40 jaar ervaring in de motorwereld. Als exclusieve Honda-dealer beschikt het bedrijf over een moderne showroom met alle nieuwe modellen van Honda, evenals een uitgebreide selectie van gebruikte motoren van diverse merken. Daarnaast biedt Ten Kate Motoren een indrukwekkende 800m² grote kledingshop met wereldmerken en de nieuwste modetrends, en een professionele werkplaats voor onderhoud, reparatie en schadeherstel.

Tijdens het bezoek kregen de leerlingen een rondleiding door de verschillende afdelingen van het bedrijf. Ze kregen inzicht in het proces van motoronderhoud en -reparatie in de werkplaats. Ook bezochten ze de showroom en maakten kennis met de nieuwste motormodellen

Een bijzonder hoogtepunt was de kennismaking met het raceteam van Ten Kate Motoren. Het team heeft een indrukwekkende staat van dienst met twaalf wereldtitels in verschillende raceklassen. De leerlingen kregen de gelegenheid om vragen te stellen aan de monteurs van het raceteam en meer te leren over de technologie en strategieën die betrokken zijn bij motorracen op topniveau.

Dit bedrijfsbezoek sluit naadloos aan bij de onderwijsfilosofie van het Vechtdal College, waar praktijkgericht leren en samenwerking met regionale bedrijven centraal staan. Door dergelijke excursies krijgen studenten de mogelijkheid om hun horizon te verbreden en een beter beeld te krijgen van hun toekomstige loopbaanmogelijkheden in de mobiliteits- en transportsector.

Het Vechtdal College en Ten Kate Motoren kijken terug op een geslaagde dag en hopen in de toekomst vaker samen te werken om zo de kloof tussen onderwijs en praktijk te overbruggen.

Deel dit bericht!

Meer nieuws

Leerlingen BWI op ontdekkingstocht bij de BouwBeurs

Afgelopen week hebben leerlingen van de afdeling Bouwen, Wonen & Interieur (BWI) van het Greijdanus en het Vechtdal College uit Ommen en Hardenberg een inspirerend bezoek gebracht aan de BouwBeurs in Utrecht. Dit evenement, dat bekendstaat als dé ontmoetingsplek voor bouwprofessionals en innovaties in de sector, bood onze leerlingen een unieke kans om zich onder te dompelen in de nieuwste ontwikkelingen binnen de bouwindustrie.

Lees verder »

Leerlingen BWI op bedrijfsbezoek bij Tifa in Lemele

Op woensdag 31 januari kregen leerlingen van het profiel Bouwen, Wonen en Interieur (BWI) van het Greijdanus en het Vechtdal College een unieke kans om een kijkje te nemen in de wereld van houtbewerking en prefab bouwen. Tijdens een inspirerend bedrijfsbezoek aan Tifa in Lemele, georganiseerd door RTC Bouw in samenwerking met het Vechtdal College, maakten de leerlingen kennis met de praktijk achter innovatieve houtconstructies.

Lees verder »

Regio mag door met Sterk Techniekonderwijs

Noordoost-Overijssel en Zuidoost-Drenthe mogen de komende vier jaar doorgaan met het landelijke subsidieprogramma Sterk Techniekonderwijs (STO). Hierdoor blijven er op het basis-, voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs activiteiten en investeringen plaatsvinden om meer jongeren te enthousiasmeren voor een toekomst in de techniek. Een belangrijke pijler binnen STO blijft de samenwerking met het regionale bedrijfsleven.

Lees verder »

Gastles Scholten Cycling: De Toekomst van Tweewielertechniek

Techniek staat nooit stil – en dat geldt zeker voor de tweewielerbranche! Tijdens een inspirerende gastles van Scholten Cycling uit Dalen kregen onze leerlingen een uniek kijkje in deze snelgroeiende sector. De fietsindustrie is volop in beweging, met innovaties zoals elektrische aandrijvingen, slimme technologieën en duurzame materialen.

Lees verder »